Wij helpen u op weg met uw incasso

Waarom Blue Ocean Juristen? 

Bij ons dien je gratis een incasso in op no cure, no pay basis. Uw klant betaald de incassokosten direct aan ons.

Team

Wij werken met een professioneel team dat juridische kennis weet te combineren met empathie en sociale vaardigheden. Ons doel is om u met recht te ontzorgen.

Het innen van openstaande facturen kost ondernemers vaak veel tijd, energie en leidt af van de kernactiviteit. Onze juristen kunnen vanuit hun ervaring en juridische kennis snel het gewenste resultaat behalen. 

Klantcontact

Achter een onbetaalde factuur zit vaak een verhaal of een juridisch meningsverschil. Door oprechte interesse en juridische kennis kunnen we constructief bouwen aan een oplossing en effectief incasseren. 

gratis-incasso-indienen-incasso-traject-onbetaalde-facturen-wanbetaler

Incasso indienen

Laat uw gegevens achter om direct een incassotraject te starten.
Wij stemmen vooraf het traject met u af.

Onze incassodienst

Meld uw incasso nu kosteloos aan. Wij geloven in onze aanpak en werken dan ook op No cure, no pay basis. We worden alleen betaald bij resultaat. Door de wederpartij, niet door u.

Wat is onze aanpak? Wij hebben de Blue Ocean methode ontwikkeld. Deze methode houdt in dat wij op een vriendelijke maar doeltreffende manier met uw klant omgaan, zodat uw klantrelatie niet op het spel komt te staan.

1 Incasso indienen


U kunt uw incasso heel eenvoudig en snel indienen. Via deze pagina kunt u eenvoudig uw incasso online indienen. U kunt ook e-mailen naar info@blueoceanjuristen.nl

Gaat het om een particuliere klant? Vergeet dan niet om eerst een 14 dagen brief te sturen. Meer informatie hierover vindt u in het menu rechts. Een gratis voorbeeldexemplaar kunt u hier downloaden.

2 Direct in behandeling


Uw dossier komt direct in beheer van een jurist, waarbij elk dossier als maatwerk wordt behandeld. We kijken naar wat nodig is om uw factuur betaald te krijgen.

3 Contact met uw klant


Wij nemen direct contact op met uw klant. Onze basisprincipes – luisteren, begrip en geduld – zorgen voor een goed uitgangspunt. De eerste stap is een incassobrief, hierbij factureren wij naast het bedrag op uw factuur ook de incassokosten en eventuele wettelijke rente. Bij het uitblijven van de betaling nemen wij actief contact op met de klant. Een mogelijke oplossing is het afspreken van een betalingsregeling.

4 Daadkrachtig & professioneel


Professionele en deskundige behandeling is door ons team verzekerd en zo nodig nemen wij juridische vervolgstappen. Mocht een klant uiteindelijk niet betalen, dan bent u ook bij ons aan het juiste adres. Wij helpen u graag verder in dit traject.

5 Eindresultaat


Door onze inhoudelijke en relationele benadering zijn wij succesvol en realiseren wij snel en doeltreffend resultaat. Wat Blue Ocean wil bereiken is dat de wil gecreëerd wordt om te betalen. Dit bereik je door naast de juridische juistheid aan te tonen, begrip te hebben voor de wederpartij. Vervolgens kan gestreefd worden naar het hoogst haalbare eindresultaat. We kunnen dan gezamenlijk zoeken naar de beste oplossing.

  • Wat gaat vooraf aan het sturen van een incasso?

    Checklist

    Voordat er over kan worden gegaan op incasseren moeten er een aantal dingen gebeurd zijn. Vooral in het geval van een particuliere klant moet u rekening houden met het volgende:

    -In de meeste gevallen begint u met het versturen van een herinnering, daarin geeft u een nieuw termijn aan van betalen.

    – De klant betaalt niet na herinnering. Een particuliere klant moet u na het verstrijken van de betalingstermijn eerst een 14 dagen brief sturen, waarin u meldt dat de factuur nog niet is voldaan. De klant krijgt dan nog 14 dagen na ontvangst de tijd om te betalen. In deze brief vermeldt u ook wat de incassokosten worden, mocht de klant niet betalen. Dit is altijd minimaal €40,- maar verder afhankelijk van het bedrag op de openstaande factuur.

    Mocht de klant na deze stappen nog niet betalen dan kunt u overgaan tot incasseren of de incasso bij ons uit handen geven. Ook bovengenoemde stappen nemen wij graag op ons. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

  • Vanaf welk punt neemt Blue Ocean het uit handen?

    Op elk gewenst ogenblik springen wij bij. U kunt bij ons terecht vanaf de 14 dagenbrief voor consumenten tot aan de incasso zelf. Wij volgen een speciaal stappenplan, de Blue Ocean Methode.
    Deze methode onderscheidt zich van een normale procedure. Zo werken wij klantgericht naar uw klant toe, we bieden een luisterend oor en tonen begrip zonder daarbij de effectiviteit uit het oog te verliezen. Onze eerste stap is een aanmaning, hierbij factureren wij maar een klein bedrag vergeleken bij de incassokosten. Door deze eerste stap krijgen de klanten niet direct een veel hogere factuur. Pas daarna gaan we over tot het incassotraject. Afhankelijk van uw dossier nemen wij vervolg stappen.

  • De incasso wordt niet betaald, wat nu?

    Bij een niet betaalde incasso nemen wij telefonisch contact op met uw klant. Wij merken dat telefonisch contact tot opheldering leidt. Soms is de incasso niet op het juiste bureau terecht gekomen of wel op het juiste bureau, maar onder een stapel andere papieren.
    Mochten wij er telefonisch niet uitkomen dan is het zaak verdere stappen te ondernemen.Wat onze incassodienst sterk maakt is onze juridische kennis. Wij zullen u bijstaan bij vervolgstappen, zoals dagvaarding en de gerechtelijke procedure.

Call Now Button